4 PREMIERY KIA W GENEWIE

Nowe – Stinger i Picanto oraz dwie hybrydy typu plug-in zadebiutują podczas salonu samochodowego w Genewie

 

- Europejski debiut Stingera – pierwszego Gran Turismo w historii marki Kia

- Europejska premiera nowego Picanto, które do sprzedaży trafi już na początku drugiego kwartału 2017 roku

- Debiut Niro i Optimy kombi w wersji hybrydowej typu plug-in

- Wszystkie nowe modele będę objęte 7-letnią gwarancją (do 150 tys. km)

 

Podczas salonu samochodowego w Genewie Kia Motors zaprezentuje aż cztery nowe modele. Nowa Kia Stinger, sportowy sedan w stylu coupé, będzie miała w Genewie swój europejski debiut tuż po światowej premierze w Detroit na początku roku. Wraz z modelem typu Gran Turismo zadebiutuje w Europie nowa Kia idealna do miasta – Picanto. W dwóch kolejnych modelach – Niro i Optima kombi – premierę ma nowy, zaawansowany technologicznie hybrydowy układ napędowy typu plug-in.

 

Michael Cole, dyrektor operacyjny firmy Kia Motors Europe, powiedział – „Różnorodność nowych aut marki Kia, które będą miały swoje premiery podczas salonu samochodowego w Genewie, podkreśla ambicję i coraz większe możliwości zarówno firmy, jak i jej samochodów”.

 

Stinger to najmocniejszy samochód, który Kia kiedykolwiek miała w swojej ofercie, a Picanto – jeden z naszych modeli, który znakomicie sprzedaje się na całym świecie. Obydwa łączą nowoczesny i wyrazisty design, zaawansowane technologie oraz najlepszą w swoich klasach wszechstronność. Nowe hybrydowe wersje Niro i Optimy kombi z technologią plug-in pomogą nam osiągnąć cel, który Kia założyła sobie do 2020 roku, dotyczący ograniczenia w naszych samochodach zużycia paliwa o 25% w stosunku do poziomu z roku 2014".

 

Wszystkie cztery nowe modele prezentowane przez Kia w Genewie będą w standardzie objęte unikalną, 7-letnią gwarancją producenta (do 150.000 km przebiegu). Gwarancja ta obejmuje również litowo-jonowe akumulatory polimerowe w hybrydach typu plug-in.

 

Kia Stinger zadebiutuje w europejskiej specyfikacji

Po światowej premierze Kia Stinger podczas tegorocznego North American International Auto Show w Detroit, w Genewie samochód zostanie pokazany w europejskiej specyfikacji.

Mocny sportowy sedan o sylwetce coupé idealnie wpisuje się w segment klasycznych Gran Turismo – mocnych i eleganckich. Na każdym etapie powstawania Kia Stinger była tak projektowana i konstruowana, aby ostatecznie zasługiwała na miano perfekcyjnego Gran Turismo. Samochód zwraca uwagę estetyką i dbałością o szczegóły, przestronnym wnętrzem wygodnym dla pięciu osób wraz z ich bagażem, perfekcyjnym i stabilnym zachowaniem podczas jazdy oraz zwinnością charakterystyczną dla samochodów z napędem na tylne koła.

 

W Europie Stinger będzie oferowany w jednej z trzech wersji silnikowych – z turbodoładowaną benzynową jednostką napędową o pojemności 2,0 l (maksymalna moc tego silnika wynosi 255 KM, a maksymalny moment obrotowy – 353 Nm), z turbodieslem o pojemności 2,2 litra (200 KM, 440 Nm) lub z 3,3-litrowym silnikiem V6 twin-turbo. Widlasta jednostka napędowa osiąga maksymalną moc 370 KM i generuje maksymalny moment obrotowy 510 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h z tym silnikiem pod maską zajmuje Kia Stinger tylko 5,1 s – tak mocnym silnikiem i takim przyspieszeniem nie dysponował jeszcze żaden model marki Kia w historii.

 

Kia Stinger będzie dostępna, do wyboru, z napędem na tylne lub na cztery koła oraz z pakietem elektronicznych systemów wspomagających prowadzenie, w skład których wchodzą – między innymi – zawieszenie z elektroniczną regulacją charakterystyki tłumienia oraz system zmiany charakterystyki pracy układu napędowego z pięcioma trybami do wyboru.

 

Stinger jest rezultatem wieloletnich prac projektowo-rozwojowych zarezerwowanych w Kia wyłącznie dla tego modelu. Sześć lat po debiucie auta koncepcyjnego GT Concept, które zdradzało plany Kia związane z powiększeniem oferty o samochód klasy Gran Turismo, Stinger wchodzi do produkcji, a w sprzedaży w Polsce pojawi się w czwartym kwartale 2017 roku.

 

Nowa Kia Picanto stawia na jakość, zaawansowane technologie i funkcjonalność

Nowa Kia Picanto, która będzie miała swój debiut podczas salonu samochodowego w Genewie, wnosi do samochodów segmentu A nowy i energiczny charakter.

 

Nowe Picanto zostało opracowane przez stylistów z centrum designu Kia w Namyang (Korea) i we Frankfurcie (Niemcy), którzy współpracowali ze sobą, aby nadać autu maksymalnie młodzieńczy i pełen energii charakter, wykorzystując do tego nowe proporcje nadwozia i dynamiczną sylwetkę. Picanto po raz pierwszy będzie dostępne także w wersji GT Line, inspirowanej wyglądem usportowionych modeli spod znaku GT, takich jak cee’d GT i Optima GT.

 

W kabinie nowego Picanto, zaprojektowanej w stylu high-tech i wykonanej z dbałością o szczegóły, dominuje 7-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego. Za jego pośrednictwem obsługuje się system nawigacji z mapami 3D. Multimedia w nowej Kia Picanto są przygotowane do obsługi aplikacji Apple CarPlay™ i Android Auto™. Nowa Kia Picanto oferuje nabywcom niespotykane do tej pory możliwości personalizacji wyglądu auta, na czele z aż 11 świeżymi i wpadającymi w oko kolorami nadwozia.

 

Nowe Picanto ma wnętrze przestronniejsze niż kabiny wielu konkurencyjnych modeli oraz oferuje bagażnik o największej pojemności wśród miejskich aut – aż 255 litrów. Dzięki zastosowaniu nowych technologii i materiałów nowa Kia Picanto oferuje najlepiej wyciszone wnętrze wśród samochodów segmentu A. Wysoki poziom bezpieczeństwa zapewniają nadwozie nowej konstrukcji, w którym zastosowano dwa razy więcej stali o wysokiej wytrzymałości (AHSS) niż w konstrukcji poprzedniego modelu oraz szereg nowoczesnych systemów poprawiających bezpieczeństwo. Picanto jest pierwszym samochodem w klasie, który będzie oferował autonomiczny układ wspomagania hamowania awaryjnego (AEB).

 

Od początku sprzedaży, która rozpocznie się już w drugim kwartale 2017 roku, nowe Picanto będzie dostępne z dwoma benzynowymi silnikami do wyboru o pojemności 1,0 l o mocy 67 KM i 1,25 l o mocy 84 KM. Jednostki napędowe znane z modelu poprzedniej generacji poddano licznym modyfikacjom, które miały na celu zwiększenie ich wydajności oraz osiągów.

 

Niro Plug-in Hybrid: połączenie wszechstronności crossovera z zaletami hybrydy

Hybrydowa Kia Niro, która debiutowała podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Genewie, łączy wszechstronność crossovera z bardzo niskim zużyciem paliwa, którą od teraz zapewnia jej zaawansowany technologicznie nowy hybrydowy zespół napędowy typu plug-in. Niro będzie pierwszym samochodem na rynku, który łączy dwa główne trendy współczesnej motoryzacji – coraz większą popularność aut z napędem hybrydowym typu plug-in (według prognoz do końca 2023 roku ich sprzedaż może wzrosnąć do ponad 600.000 sztuk rocznie) oraz stały wzrost popytu na kompaktowe crossovery.

 

Niro Plug-in Hybrid trafi do sprzedaży w całej Europie w trzecim kwartale 2017 roku. Zespół napędowy Niro składa się z ekonomicznej, benzynowej, 1,6-litrowej jednostki napędowej GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz z silnika elektrycznego i akumulatora litowo-polimerowego o pojemności 8,9 kWh. Nowa wersja hybrydowego crossovera marki Kia znacząco zmniejsza średnią emisję dwutlenku węgla tego modelu, który jest oferowany również jako klasyczna hybryda. Inżynierowie Kia zakładają, że łączna emisja dwutlenku węgla obydwu wersji Niro będzie wynosiła poniżej 30 g/km, a zasiąg samochodu na energii elektrycznej – ponad 55 km.

 

Zastosowanie w Niro hybrydowego zespołu napędowego typu plug-in nie wpłynęło na pogorszenie funkcjonalności auta – akumulator znajduje się pod podłogą bagażnika o pojemności 324 l (według VDA) oraz pod tylną kanapą, co w żaden sposób nie wpływa na przestronność wnętrza Niro. Kia Niro może holować przyczepę (z hamulcami) o masie własnej do 1300 kg, co jest ewenementem wśród samochodów hybrydowych.

 

Kia Niro w wersji hybrydowej typu plug-in wykorzystuje odzysk energii kinetycznej niemal w każdej możliwej sytuacji (nie tylko w czasie hamowania, ale również podczas jazdy ze stałą prędkością bez przyspieszania), aby ładować akumulator jak najczęściej i jak najbardziej efektywnie. Nowy system Eco Driving Assistant (Eco DAS) w inteligentny sposób podpowiada kierowcy jak prowadzić Niro, aby jazda była jak najbardziej efektywna z punktu widzenia gospodarki energią elektryczną. Eco DAS obejmuje Coasting Guide Control (CGC) i Predictive Energy Control (PEC), które umożliwiają zwiększenie zasięgu Kia Niro poprzez sugerowanie kierowcy kiedy powinien używać – w zależności od ukształtowania terenu i przebiegu drogi – pedału przyspieszenia lub hamulca. Na ekranie dotykowym wyświetla się poziom naładowania akumulatora oraz informacje o położeniu najbliższych stacji ładowania.

 

Wszechstronna Optima kombi również w wersji hybrydowej typu plug-in

Podczas salonu samochodowego w Genewie, obok Niro z nowym hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in, Kia zaprezentuje Optimę kombi z równie zaawansowanym napędem hybrydowym. Sprzedaż Optimy Plug-in Hybrid rozpocznie się w Europie w trzecim kwartale tego roku. Przestronna i funkcjonalna Optima kombi zyska w ten sposób napęd, który w wypadku Optimy sedan jest w ofercie już od trzeciego kwartału 2016 roku.

 

Nowa odmiana Optimy została zaprojektowana wyłącznie na potrzeby rynku europejskiego. Kombi oferuje bagażnik o pojemności 440 litrów (według VDA), czyli o 133 litry więcej niż Optima Plug-in Hybrid w wersji sedan. Na zespół napędowy składają się wydajna dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka napędowa GDI oraz silniki elektryczny o mocy 50 kW i polimerowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 11,26 kWh. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 205 KM, a maksymalny moment obrotowy – 375 Nm. Dzięki takim parametrom zespołu napędowego Optima kombi Plug-in Hybrid zapewnia zasięg na energii elektrycznej wynoszący ponad 60 kilometrów i ma odznaczać się średnią emisją dwutlenku węgla zaledwie 34 g/km. Taki jest cel inżynierów. Niskie koszty eksploatacji i wszechstronność Optimy kombi znacznie zwiększają atrakcyjność tego modelu zarówno wśród odbiorców indywidualnych, jak i flotowych.

 

Samochód jest wyposażony w 8-calowy ekran dotykowy i system multimedialny, współpracujący z aplikacjami Android Auto™ i Apple CarPlay™, a także w Kia Connected Services, wykorzystujący dane od TomTomTM. Dzięki tej usłudze kierowcy mają dostęp do informacji o aktualnym natężaniu ruchu, lokalizacji radarów i prognozy pogody. Optima kombi w wersji hybrydowej typu plug-in jest oferowana z bezprzewodową ładowarką urządzeń mobilnych. Pakiet systemów bezpieczeństwa i wspomagających kierowcę podczas jazdy pomaga uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki.