Kia Proceed Concept debiut IAA 2017

Światowy debiut Kia Proceed Concept we Frankfurcie

 

  • Hot hatch o wydłużonej sylwetce zdradza nowy rodzaj nadwozia auta marki Kia

  • Niski, smukły i lekki – concept car o przedłużonym dachu, dynamicznych
    proporcjach i kompaktowych rozmiarach

  • Concept car zdradza detale stylistyczne cee’da przyszłej generacji

  • Luminline” – podświetlana linia dookoła okien jako element rozpoznawczy

  • Wybór materiałów z najwyższej półki do wykończenia wnętrza

  • Memory Bank” – pobudza zmysły kierowcy i pasażerów specjalnymi zapachami

 

Podczas International Motor Show 2017 we Frankfurcie Kia Motors zaprezentowała dziś samochód studyjny o nazwie Proceed Concept. Concept car – zaprojektowany w europejskim centrum projektowym firmy Kia we Frankfurcie, położonym zaledwie 500 metrów od miejsca, w którym go zaprezentowano – zdradza, jak może wyglądać cee’d nowej generacji.

 

Gregory Guillaume, szef stylistów Kia Motors w Europie, powiedział: „Proceed Concept to odważna wizja potencjalnego członka rodziny cee’da nowej generacji. Nawiązując stylem do pro_cee’da obecnej generacji, wydłużony hot hatch Proceed Concept znakomicie oddaje to, jak Kia postrzega samochód o świetnych osiągach. Ten samochód to ambasador wszystkich naszych emocji. To pro_cee’d, który narodził się w nowej postaci, jeszcze piękniejszej niż kiedykolwiek wcześniej.”

 

"W naszej gamie pro_cee’d zawsze był modelem wyjątkowym. Od debiutu w 2008 roku urzeczywistniał pasję Kia do produkowania niezwykłych aut. Model z roku 2012 podniósł poprzeczkę jeszcze wyżej. Ponieważ dzisiaj wielu kierowców szuka alternatywy dla tradycyjnych trzydrzwiowych hot hatchy, zaczęliśmy myśleć o nowym pro_cee’dzie w inny sposób.”

 

"Wydłużony hot hatch, który dzisiaj zdobi nasze stoisko, jest dla nas alternatywą. To już trzecie wcielenie pro_cee’da, ale pierwsze dla kierowców nowego pokolenia.” - dodał Guillaume.

 

Wygląd zewnętrzny: znakomite proporcje i kompaktowe rozmiary

Niski, smukły i lekki, 5-drzwiowy Proceed Concept ma dynamiczne proporcje i kompaktowe rozmiary. Już na pierwszy rzut oka samochód zdradza swoją zwinność. Jego sylwetkę uzupełnia kilka wyrazistych detali. Linia okien podąża za linią dachu aż do końca pokrywy bagażnika, potęgując w ten sposób dynamiczne proporcje nadwozia. Szklany dach oraz tylny słupek z logo GT i w kształcie uciętej od góry płetwy rekina wizualnie wzmacnia brak słupków B w karoserii. Wypukłe boczne przetłoczenia nadwozia przejaskrawiają smukłą talię auta, a dodatkowe przetłoczenia na tylnych błotnikach nadają tylnej części karoserii umięśnionego charakteru.

 

Dzisiaj jednym z najbardziej charakterystycznych elementów wyglądu samochodu są światła do jazdy dziennej, które pomagają kierowcom odróżnić jedne modele od drugich. Niestety, auta oglądane z boku wyglądają bardzo podobnie i trudno odróżnić je od siebie. Proceed Concept wykorzystuje oświetlenie do tego, aby zwrócić uwagę na swoją wyjątkową sylwetkę. Gregory Guillaume tłumaczy: „Fakt, że wiele samochodów z profilu wygląda bardzo podobnie skłonił nas do tego, aby opracować coś, co nazwaliśmy „Luminline”. To podświetlany obrys bocznych szyb, który zaświeca się na powitanie kierowcy, gdy ten wieczorem zbliża się do samochodu. „Luminline” pozostaje włączony również podczas jazdy, zapewniając nocą identyfikację samochodu widzianego z profilu.”

 

Kolejnymi znakami rozpoznawczymi są przednie i tylne oświetlenie oraz 20-calowe obręcz kół z lekkich stopów z centralną nakrętką mocującą. Wąska linia tylnych świateł przypomina wyglądem stopione, ciekłe żelazo.

 

Chociaż sylwetka i proporcje Proceed Concept wydają się nowe, samochód studyjny ma w sobie wiele motywów znanych z modeli marki Kia. Osłona chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa, mocno wyprofilowana pokrywa silnika wzorowana na pokrywie silnika Stingera, panoramiczne okno dachowe oraz przetłoczenia blach i wyraźnie zaznaczone niektóre krawędzie – wszystkie te detale razem sprawiają, że Proceed Concept wygląda jak nowoczesna Kia.

 

Najnowszy model studyjny jest pomalowany w kolorze „Lava Red”, który osiągnięto przez połączenie wielu warstw ręcznie nakładanego lakieru w kolorze czarnym, srebrnym z efektem chromu i czerwonym z efektem wysokiego połysku. Proces malowania nadwozia trwa tydzień i wymaga 19 warstw ręcznie nakładanego lakieru. Efekt jest niesamowity! Lakier jest bardzo czuły na zmianę oświetlenia i w każdych warunkach znakomicie podkreśla linie nadwozia.

 

Wygląd wnętrza: inspirowany krawiectwem wysokim i stylem haute couture

Kolory i materiały wykończeniowe odgrywają kluczową rolę w tworzeniu samochodu. Dlatego dyskusje na temat wyglądu wnętrza modelu Proceed Concept prowadziliśmy w tym samym czasie, co rozmowy na temat jego wyglądu zewnętrznego. Obydwa procesy twórcze udało połączyć się w jedną całość, co nie zawsze ma miejsce.” – wyjaśnia Guillaume.

 

Zainspirował nas świat tzw. wysokiego krawiectwa i stylu haute couture. Dlatego kabina Proceed Concept wygląda naprawdę wyjątkowo. Ponadto, znane i powszechnie używane materiały staraliśmy się wykorzystać w innowacyjny i niekonwencjonalny sposób. Taki, który – być może – jest znany w świecie mody, ale nie w branży motoryzacyjnej.”

Fotele – na przykład – są ręcznie robione, owinięte ponad 100 metrami czarnego elastanu, odpowiednio przyciętego, aby uzyskać właściwą formę. Dzięki temu wyróżniają się na tle eleganckiej i błyszczącej konsoli środkowej.

 

Nadwozie w kolorze Lava Red tworzy śmiały wizualny kontrast pomiędzy designem nadwozia Proceed Concept i jego wnętrzem, utrzymanym w kolorach ognistej czerwieni, szarego węgla i aksamitnej czerni. Deska rozdzielcza i kolumna kierownicy lakierowane w tym samym kolorze Lava Red, co nadwozie, sprawiają wrażenie, jakby pokrywa silnika przenikała do wnętrza auta. Poszycie drzwi jest pokryte błyszczącą, ręcznie malowaną tkaniną pomalowaną w kolorze czarnym w pobliżu szyb, który płynnie przechodzi w kolor czerwony na wysokości stóp.

 

Wskaźniki oraz poziomy ekran systemu multimedialnego mogą mieć trzy kolory podświetlenia, zależne od wybranego trybu jazdy – Lava Red dla trybu „GT”, Forest Green dla trybu „Eco” i Ghost White dla trybu „autonomicznego”.

 

Cztery niezależne kubełkowe fotele to pomysł zaczerpnięty z Kia Provo, zaprezentowanej podczas salonu samochodowego w Genewie w 2013 roku. Dzielone oparcia foteli przytrzymuje szkieletowa konstrukcja, która zapewnia wrażenie wytrzymałości i lekkości konstrukcji.

 

Połącznie lekkiego designu z wytrzymałą konstrukcją widać również w konsoli środkowej, która wydaje się zawieszona w powietrzu. Ergonomicznie zaprojektowany zestaw elementów obsługi wyposażono w detale, które można spotkać w urządzeniach audio najwyższej jakości.