NOWA KIA CEED

MADE IN EUROPE:
NOWA KIA CEED

Nowa Kia Ceed wyróżnia się dynamicznym wyglądem oraz innowacyjnymi technologiami, które wpływają na poprawę komfortu i bezpieczeństwa podróżowania.

 

  • Kompaktowe – hatchback i kombi marki Kia otrzymały jeszcze bardziej dynamiczny wygląd

  • Dzięki nowym technologiom lepsze są właściwości zwiększające przyjemność z jazdy, bezpieczeństwo i komfort obsługi

  • Pierwszy model marki Kia, który może być wyposażony w system Lane Follow Assist, czyli w asystenta jazdy w korku

  • W ofercie szeroka gama zaawansowanych systemów asystujących

  • Oferta silników obejmuje 140-konną jednostkę napędową T-GDi o pojemności 1,4 litra oraz nowego, wydajnego, 1,6-litrowego turbodiesla „U3”

  • Odświeżona pisownia nazwy modelu, która zmienia się z cee'd na Ceed

  • Ceed trzeciej generacji będzie produkowany na Słowacji i oferowany w standardzie z siedmioletnią gwarancją (do 150.000 km)

  • W sprzedaży od czerwca 2018 roku

  • Ceny zaczynają się od 61.990 zł

  • Już podstawowa wersja wyposażenia „S” w standardzie ma komplet systemów asystujących i wspomagających bezpieczeństwo, klimatyzację, tempomat, zestaw głośnomówiący z Bluetooth, a także elektrycznie sterowane szyby we wszystkich drzwiach

 

12 lat sukcesów

W Polsce dwie pierwsze generacje cee’da znalazły łącznie ponad 60 000 nabywców.

Tylko w ubiegłym roku na polskie drogi wyjechało 5.383 egzemplarzy Kia cee’d. To o ponad 20% więcej niż w 2016 roku, w którym zarejestrowano 4.467 szt. tego modelu. W latach 2012-2018 w Polsce zarejestrowano łącznie 29.000 cee’dów drugiej generacji. cee’d numer 1, oferowany w sprzedaży w latach 2006-2012, znalazł w sumie 31.000 nabywców. Ponad 7.220 sztuk trafiło do tej pory do rąk w Policji, jako radiowozy.

 

Cennik nowego Ceeda rozpoczyna się od kwoty 61.990 zł za wersję napędzaną 100-konnym sprawdzonym silnikiem o pojemności 1,4 l. W porównaniu z modelem poprzedniej generacji nowy jest większy, lepiej wyciszony i ma znacznie lepsze wyposażenie. Już podstawowa wersja wyposażenia „S” ma w standardzie między innymi:

 

  • 6 poduszek powietrznych

  • system stabilizacji toru jazdy (ESC)

  • światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED i w stylistyce kostek lodu

  • światła mijania typu projekcyjnego

  • czujnik zmierzchu z automatycznym włącznikiem świateł

  • zdalnie sterowany centralny zamek i składany kluczyk

  • immobilizer i alarm obwodowy


  • elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich i tylnych

  • elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne


  • radioodtwarzacz MP3 z 6 głośnikami i sterowaniem na kierownicy, złącza – USB, AUX

  • zestaw głośnomówiący z Bluetooth

  • ręcznie sterowaną klimatyzację

  • podłokietnik ze schowkiem 


  • tempomat z ogranicznikiem prędkości 


  • Kia Forward Collision Avoidance Assist (FCA) – system autonomicznego hamowania z 2 trybami pracy: miejskim i pozamiejskim 


  • Kia Driver Attention Assist (DAA) – system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy

  • Kia Lane Keep Assist (LKA) – asystent utrzymania pasa ruchu

  • Kia High Beam Assist (HBA) – funkcja automatycznego przełączania pomiędzy światłami drogowymi i mijania 


  • Relingi dachowe i sortownik pod podłogą bagażnika (dostępne dla wersji kombi)

 

Made in Europe

Trzecia generacja popularnego Ceeda, zaprojektowanego i produkowanego w Europie, wzmocni na Starym Kontynencie pozycję marki Kia w segmencie C dzięki atrakcyjnej i sportowej stylizacji, innowacyjnym systemom oraz znakomitym właściwościom jezdnym.

 

Od początku produkcji pierwszej generacji Kia cee'd, która w nowym zakładzie na Słowacji rozpoczęła się w grudniu 2006 r., bramy fabryki opuściło ponad 1,3 miliona egzemplarzy. Model trzeciej generacji otrzymał zmodyfikowaną pisownię nazwy – dotychczasową cee'd zastępuje Ceed, która pochodzi od hasła „Community of Europe, with European Design”. Od 2012 r., w którym rozpoczęto wytwarzanie modelu drugiej generacji do 2018 roku z taśm fabryki zjechało ponad 640.000 samochodów. Za sprawą Ceeda trzeciej generacji udział marki Kia w sprzedaży w Europie ma być jeszcze większy niż dotychczas.

Podobnie jak modele poprzednich generacji, także Ceed numer 3 został zaprojektowany i skonstruowany w europejskim ośrodku marki Kia, który znajduje się we Frankfurcie. Centrum R&D zlokalizowane w Niemczech odpowiadało nie tylko za design auta, ale również za jego konstrukcję i jej dopracowanie. Nowy Ceed jest produkowany w zakładzie w Żylinie na Słowacji. W tym samym, w którym powstają również Sportage i Venga.

 

Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedział: „Po ponad dziesięciu latach sprzedaży Ceed wciąż przyczynia się do wzrostu marki Kia w Europie. Podobnie jak modele poprzednich generacji, także nowy Ceed został zaprojektowany i skonstruowany wyłącznie na potrzeby europejskich nabywców. Dzięki opiniom, które zebraliśmy od użytkowników Ceeda dwóch dotychczasowych generacji, nowy jest dopracowany jeszcze bardziej niż jego poprzednicy. Od 2006 roku wyprodukowano ponad 1,3 miliona egzemplarzy Ceeda. Nowy oferuje to wszystko, za co właściciele pokochali dwie poprzednie generacje tego modelu”.

 

Nowy Ceed oferuje atrakcyjny design, który od początku stanowił o sile tego modelu. Zaawansowane technologie sprawiają, że nowa Kia segmentu C jest bardziej komfortowa, łatwiejsza w obsłudze i bardziej bezpieczna niż jej poprzednicy. Nowe silniki i jeszcze lepiej dostosowane do wymagań europejskich nabywców właściwości jezdne sprawiają, że nowy Ceed potrafi być autem komfortowym i zachowuje się na drodze bardzo dynamicznie. Wyjątkowa na rynku siedmioletnia gwarancja zapewnia klientom bezproblemową eksploatację przez wiele lat i świadczy o wysokiej jakości wykonania nowego Ceeda”, dodał Herrera.

 

Produkcja Ceeda w wersji pięciodrzwiowej rozpoczęła się w maju. Produkcja wersji kombi ruszy pod koniec sierpnia. Sprzedaż w Polsce rozpocznie się jeszcze w czerwcu.

 

Pozycjonowanie rynkowe

Większe wyzwanie dla Ceeda w europejskim segmencie kompaktowych hatchbacków

W 2017 r. samochody segmentu C stanowiły 22% europejskiej sprzedaży i od lat są jednym z dwóch największych segmentów rynku. W ubiegłym roku sprzedaż cee’da drugiej generacji wyniosła 16% sprzedaży marki Kia na Starym Kontynencie. Od czasu wprowadzenia modelu tej generacji do sprzedaży w 2012 roku był on – obok SUV-a Sportage – jednym z najlepiej sprzedających się modeli Kia w Europie.

 

Emilio Herrera dodaje: „W 2006 r. udział marki Kia w europejskim rynku wynosił 1,5%, a niewiele ponad dziesięć lat później – w 2017 r. – już 3,0%*. Od czasu wprowadzenia do oferty Ceeda roczna sprzedaż marki Kia w Europie wzrosła ponad dwukrotnie. W zeszłym roku sprzedaliśmy ponad 472.000 samochodów. Rodzina nowych modeli segmentu C odegra ważną rolę w dążeniu marki Kia do osiągnięcia rocznej sprzedaży na poziomie ponad pół miliona aut w tym roku i w kolejnych latach”.

 

Ceed zajmuje wyjątkowe miejsce w ofercie marki Kia. Przez nabywców jest postrzegany jako najbardziej dynamiczny i sportowy model w segmencie C pod względem właściwości jezdnych. Jednocześnie jest uważany za jedno z najbardziej niezawodnych i wszechstronnych aut. Po rozszerzeniu oferty modeli o wersje GT i GT Line, kompaktowy hatchback znajduje się w centrum uwagi marki Kia.

 

Emilio Herrera powiedział: „Ceed stał się rozpoznawalnym samochodem na europejskich drogach. Kupujący wiedzą, że ten model marki Kia jest niezawodny i solidnie wykonany oraz bezpieczny. Ceed udanie łączy łatwość obsługi z dużą liczbą nowoczesnych systemów na pokładzie. Od naszych klientów wiemy również, że spore znaczenie ma dla nich fakt, że ten model został zaprojektowany i opracowany w Europie i że tu jest produkowany”.

 

W zakładzie produkcyjnym Kia na Słowacji wyprodukowano już ponad 1,3 miliona egzemplarzy Ceeda od czasu wprowadzenia go do oferty w 2006 r. Większość sprzedaży stanowi pięciodrzwiowy hatchback, udział wersji kombi wynosi około 40% od czasu wprowadzenia jej na rynek w 2007 r. To o około 10% więcej niż wypadku kombi segmentu C innych producentów.

 

Wygląd zewnętrzny

Dojrzała i wyrazista – nowa stylistyka Ceeda trzeciej generacji

Nowa rodzina Ceeda została zaprojektowana w europejskim centrum designu marki we Frankfurcie nad Menem. Za projekt odpowiadał Gregory Guillaume, szef designu na Europę oraz Peter Schreyer, szef designu marki Kia na świecie. W wypadku nowego Ceeda celem stylistów było przeniesienie proporcji nadwozia i sportowego, pełnego emocji designu Stingera do modelu mniejszych rozmiarów i o innym rodzaju nadwozia.

 

Niższy, szerszy i z dłuższym tylnym zwisem niż poprzedni model – sylwetka nowego Ceeda z kabiną przesuniętą ku tyłowi nadwozia odznacza się innymi proporcjami niż w modelach dwóch poprzednich generacji. Zaokrąglone linie karoserii w wypadku poprzedników zastąpiono prostymi liniami w nowym Ceedzie. Charakterystyczny dla wszystkich modeli marki Kia „tygrysi nos” w osłonie chodnicy jest teraz szerszy, podobnie jak wlot powietrza w dolnej części zderzaka. Kształt przedniej części nadwozia wyznaczają proste, poziome, precyzyjne linie. Nowy model standardowo jest wyposażony w światła LED do jazdy dziennej w kształcie kostek lodu, które nawiązują do wyglądu świateł do jazdy dziennej w wersjach GT i GT Line modelu poprzedniej generacji. Proste, ostre linie w profilu nadwozia sprawiają, że pokrywa silnika wydaje się dłuższa niż jest w rzeczywistości. Główna krawędź wzdłuż nadwozia przebiega bardziej poziomo. Szeroki słupek C, znak rozpoznawczy wszystkich nowych modeli marki Kia, potęguje wrażenie, że kabina nowego Ceeda jest „przyklejona” bardziej do tylnej części nadwozia niż znajduje się w jego centralnym miejscu. Takie zadanie pełni też górna linia okien w kształcie półksiężyca. Nowe tylne światła wykonane w technice LED sprawiają, że Ceed również z tyłu jest bardzo dobrze widoczny i łatwo rozpoznawalny.

 

Nowy Ceed w wersji pięciodrzwiowej został skonstruowany na nowej platformie marki Kia oznaczonej „K2”. Auto jest o 20 mm szersze (szerokość nadwozia wynosi 1.800 mm) i o 23 mm niższe (nadwozie liczy 1.447 mm wysokości) niż model poprzedniej generacji. Rozstaw osi pozostał taki sam i wynosi 2.650 mm. Przedni zwis skrócono o 20 mm (do 880 mm), a tylny wydłużono o 20 mm (obecnie mierzy 780 mm). Długość Ceeda w wersji hatchback wynosi 4.310 mm. Szersze nadwozie z dłuższym tylnym zwisem sprawia, że Ceed ma bardziej dynamiczne proporcje i bardziej sportową sylwetkę, które sprawiają, że samochód prowadzi się bardzo pewnie.

 

Ceed w wersji kombi jest o aż 29 cm dłuższy niż hatchback. Wydłużone proste linie nadwozia i zakończona od góry małym spojlerem pokrywa bagażnika sprawiają, że nowy Ceed w wersji kombi prezentuje się równie dynamicznie i sportowo jak pięciodrzwiowy hatchback. Tylny zwis został wydłużony o 115 mm (do 1.070 mm) w porównaniu do kombi poprzedniej generacji. Przy całkowitej długości wynoszącej 4.600 mm, czyli o 95 mm więcej niż w wypadku poprzednika, nowy Ceed kombi oferuje znacznie większą przestrzeń bagażową, której pojemność wynosi obecnie 625 l.

 

W chwili rynkowego debiutu obydwie wersje nadwoziowe nowego Ceed będą oferowane z 11 kolorami lakieru nadwozia do wyboru. Nabywcy będą mogli wybrać również wielkość i wzór obręczy kół – od 15-calowych stalowych, przez 16-calowe stalowe lub wykonane z lekkich stopów po 17-calowe aluminiowe, dwubarwne i o diamentowym szlifie.

 

Wygląd wnętrza
Nowoczesny design, przestronne wnętrze i sporo schowków

Kabina Ceeda, wykonana z materiałów jeszcze wyższej jakości jest bardziej ergonomiczna i funkcjonalna niż kiedykolwiek wcześniej. Rozplanowanie tablicy rozdzielczej, znane z innych nowych modeli marki Kia, zostało zaadoptowane również do nowego Ceeda. Deska rozdzielcza charakteryzuje się zdecydowanymi poziomymi liniami i jest bardziej rzeźbiona, co podkreśla jej trójwymiarowy i smukły kształt. Dzięki takiej konstrukcji stylistom oraz inżynierom udało się wygospodarować większą przestrzeń i lepsze poczucie przestronności wnętrza dla pasażera siedzącego z przodu, który dysponuje większą ilością miejsca na nogi i ma zapewnioną lepszą widoczność do przodu.

 

W obydwu wersjach nadwoziowych deska rozdzielcza jest podzielona na dwa obszary – górny, w którym znajduje się zamontowany pionowo ekran dotykowy systemu multimedialnego i dolny, w którym mieszczą się elementy sterowania sprzętem audio oraz układem ogrzewania i wentylacji. Konsola środkowa jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy, co ułatwia widoczność elementów sterowania i czyni obsługę bardziej komfortową. Kabina Ceeda jest wykonana z większej liczby miękkich w dotyku elementów, które subtelnie podkreślają wysoką jakość wykonania. Sporo powierzchni jest wykończonych w sposób imitujący metal lub satynowy chrom. Nabywcy będą mieli do wyboru szeroką gamę tkanin wysokiej jakości oraz skór – syntetycznych i naturalnej. W opcji będą również oferowane pokryte skórą kierownica i dźwignia zmiany biegów.

 

Nowa płyta podłogowa zapewnia Ceedowi zarówno w wersji hatchback, jak i kombi bardziej przestronną niż dotychczas kabinę. Szersze nadwozie sprawia, że zwiększyła się przestrzeń na wysokości ramion dla pasażerów podróżujących z tyłu (wzrost szerokości o 34 mm do 1.406 mm). Obniżenie kanapy o 16 mm zaowocowało zwiększeniem miejsca na kolana. Pomimo zmniejszenia wysokości samochodu odległość od siedziska przedniego fotela do dachu jest większa niż kiedykolwiek i wynosi 987 mm. Dzięki obniżeniu tylnej kanapy przestrzeń nad głowami pasażerów z tyłu jest równie duża.

 

Chociaż pięciodrzwiowy hatchback zajmuje niemal identyczną powierzchnię jak jego poprzednik, nowa Kia Ceed oferuje o 15 l większy bagażnik, którego pojemność wynosi 395 l. Krawędź bagażnika znajduje się o aż 87 mm niżej niż w modelu poprzedniej generacji, co znacznie ułatwia pakowanie ciężkich przedmiotów. Podłoga bagażnika może znajdować się na jednym z dwóch poziomów – na niższym umożliwia przewożenie w bagażniku przedmiotów o większych gabarytach, na wyższym – tworzy pod spodem dodatkową przestrzeń, w której można umieścić płaskie przedmioty.

Nowy Ceed kombi również dysponuje znacznie większym bagażnikiem niż kiedykolwiek wcześniej. Przedział bagażowy jest o 97 litrów (o 18%) większy niż w poprzednim Ceedzie kombi. Pojemność bagażnika wynosi teraz 625 litrów i jest większa niż w większości kombi segmentu D. Dolna krawędź bagażnika znajduje się niżej, co zdecydowanie ułatwia pakowanie do niego cięższych przedmiotów.

 

Dla nabywców kombi segmentu C ważna jest nie tylko pojemność bagażnika, ale również możliwość jego różnorodnego wykorzystania i bezpiecznego przewożenia bagażu o rożnych gabarytach. Styliści i inżynierowie marki Kia zadbali o to, aby wszechstronność bagażnika była jedną z kluczowych zalet Ceeda kombi, dzięki czemu jest on jednym z najbardziej praktycznych samochodów w swojej klasie. Tylne siedzenia mogą być, w zależności od poziomu wyposażenia, dzielone w proporcji 40:20:40, ich oparcia można złożyć jednym pociągnięciem dźwigni w bagażniku. Po złożeniu oparć podłoga bagażnika jest płaska. Pod podłogą przedziału bagażowego znajduje się schowek nie tylko na drobne przedmioty, ale również na odłożenie rolety bagażnika. Do Ceeda w wersji kombi Kia oferuje system aranżacji przestrzeni bagażowej, który zabezpiecza mniejsze ładunki przed przesuwaniem. Oferowana jest również siatka zabezpieczająca, montowana między bagażnikiem i kabiną. Ceed kombi standardowo jest wyposażony w relingi dachowe.

 

Właściwości jezdne, prowadzenie i wyciszenie wnętrza

Skonstruowany, aby sprostać wymaganiom europejskich dróg

Układ jezdny nowego Ceeda dostosowano do specyfiki europejskich dróg i kierując się upodobaniem europejskich nabywców. Pod względem właściwości jezdnych, precyzji prowadzenia i przyjemności z jazdy nowy Ceed podnosi poprzeczkę ustawioną wysoko już przez poprzednika. Inżynierowie sporo uwagi poświęcili również wyciszeniu wnętrza nowego Ceeda – tak, aby podróżowanie kompaktowym modelem marki Kia było bardziej komfortowe niż kiedykolwiek wcześniej.

 

Nowy, niezależny układ zawieszenia i nowy, szybszy układ kierowniczy zapewniają natychmiastowe reakcje na komendy wydawane kierownicą. Właściwości jezdne samochodu dopracowywano na drogach o różnej jakości nawierzchni. Wszystko po to, aby kierowca w każdych warunkach miał kontrolę nad samochodem, którego nadwozie bardzo stabilnie zachowuje się podczas jazdy przez zakręty. Nowe zawieszenie auta świetnie tłumi przy tym wszelkiego rodzaju nierówności i zapewnia bardzo dobrą izolację kabiny od drgań.

 

Sprężyny w przednim zawieszeniu są teraz sztywniejsze o 40%, a sztywność skrętną przedniego stabilizatora zmniejszono o 22%. Razem z zastosowaniem silników o mniejszej masie przekłada się to na szybsze reakcja auta i na stabilniejsze zachowanie podczas jazdy przez z zakręty oraz zwiększa przyczepność i zmniejsza tendencję do poślizgu podsterownego. Amortyzatory zastosowane w przednim zawieszeniu są wyposażone w nowego rodzaju zawory, które sprawiają, że drobne nierówności są tłumione skuteczniej. W przeciwieństwie do sprężyn w przednim zawieszeniu, te w tylnym są teraz o 10% mniej sztywne, dzięki czemu jazda Ceedem po drogach o uszkodzonej nawierzchni jest bardziej komfortowa, a po autostradzie – bardziej płynna. Nowy stabilizator tylnego zawieszenia, nowe tuleje wahaczy i nowe zoptymalizowane mocowania amortyzatorów zapewniają nadwoziu maksymalną stabilność podczas jazdy przez zakręty.

 

Nowy Ceed ma o 17% bardziej bezpośredni układ kierowniczy niż jego poprzednik - przełożenie wynosi teraz 12,7:1. Układ kierowniczy ma wspomaganie elektryczne. Od maksymalnego skrętu kół w lewo do maksymalnego skrętu kół w prawo potrzeba zaledwie 2,44 obrotu kołem kierownicy. Nowy model zdecydowanie szybciej reaguje na komendy wydawane kierownicą.

 

Oprócz sztywniejszych sprężyn w przednim zawieszeniu na lepsze właściwości jezdne nowego Ceeda pracują opony Michelin Pilot Sport 4 oferowane za dopłatą i dostępne razem z 17-calowymi obręczami kół z lekkich stopów.

 

Nowoczesne systemy oferowane do nowego Ceeda zwiększają nie tylko radość z jazdy, ale również bezpieczeństwo. Nowa kompaktowa Kia z napędem na przednie koła standardowo jest wyposażona w elektroniczne układy – kontroli stabilności (ESC) i stabilizacji pojazdu (VSM). Do wyposażenia seryjnego należy także system Torque Vectoring by Braking, czyli dodatkowego wspomagania kierowcy, które podczas jazdy przez zakręty w inteligentny sposób przyhamowuje wewnętrzne koła, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia poślizgu podsterownego.

 

Podczas opracowywania nowego Ceeda jednym z głównych wyzwań dla inżynierów było udoskonalenie jego konstrukcji pod względem jeszcze lepszego tłumienia wibracji, drgań i hałasu. W tym celu przeanalizowano każdy element izolacji kabiny, silnika i zawieszenia oraz tzw. ścieżki przenoszenia drgań i hałasu. W porównaniu z modelem poprzedniej generacji nowy ma grubszą i lepiej izolującą hałas deskę rozdzielczą oraz nową i bardziej dźwiękoszczelną izolację wokół tylnych nadkoli. Nowa jest również wykładzina dźwiękochłonna na podłodze, która skuteczniej redukuje hałas silnika i szum toczenia opon. Nowe listwy po bokach przedniej szyby i nowe uszczelki wokół drzwi sprawiają, że kabina jest lepiej izolowana od szumu powietrza opływającego karoserię. We wnętrzu nowego Ceeda jest cichszej niż w kabinie poprzednika przy każdej prędkości obrotowej silnika. Hałas od drogi i szumu opon przy prędkości 60 km/h obniżył się z 67,5 do 66,5 dB, a hałas powodowany przez powietrze opływające nadwozie przy prędkości 110 km/h – z 64 dB do 63 dB.

 

Układ jezdny i nadwozie nowego Ceeda także przyczyniają się do obniżenia poziomu drgań, szczególnie podczas jazdy drogami o gorszej nawierzchni. Grubsza belka wzmacniająca tylną część karoserii oraz dodatkowe wzmocnienie w tylnej części kabiny i pod podłogą bagażnika zmniejszają drgania pochodzące od tylnej osi. Z kolei, nowe antywibracyjne okładziny, które znajdują się w komorze silnika i u podstawy przedniej szyby, zmniejszają przenikanie drgań jednostki napędowej do kabiny.

 

Nowy silnik wysokoprężny o symbolu „U3” wyposażono w liczne rozwiązania, które mają na celu poprawę jego brzmienia i obniżenie emitowanego hałasu. Obejmują one, między innymi, nową osłonę paska rozrządu i nową pokrywę bloku cylindrów o lepszej izolacji hałasu, oraz nowe – osłonę silnika od spodu i pokrywę miski olejowej.

 

Silniki i skrzynie biegów

Nowe silniki spełniają normę Euro 6

Aby zaspokoić potrzeby i oczekiwania zróżnicowanej grupy nabywców, Kia oferuje nowego Ceeda w wersjach hatchback i kombi z szeroką gamą silników do wyboru. Wśród benzynowych jednostek napędowych znajduje się najnowsza odmiana popularnego 1-litrowego silnika T-GDi (turbodoładowanego i z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o mocy 120 KM, który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 172 Nm i charakteryzuje się średnią emisją dwutlenku węgla wynoszącą 125 g/km. Dane dotyczą normy WLTP przekonwertowanej na normę NEDC 2.0.

 

Nowy 1,4-litrowy silnik T-GDi z rodziny „Kappa” zastępuje jednostkę napędową GDI o pojemności 1,6 l. Silnik ten osiąga maksymalną moc 140 KM, czyli o 4% większą niż silnik o większej pojemności. Dzięki turbosprężarce jednostka napędowa 1.4 T-GDi generuje

maksymalny moment obrotowy w szerszym zakresie prędkości obrotowej niż wolnossący silnik 1.6 GDI, co sprawia, że w czasie jazdy nowy Ceed odznacza się większą dynamiką w różnych sytuacjach na drodze i jednocześnie emituje mniej szkodliwych substancji. Maksymalny moment obrotowy o wartości 242 Nm jest dostępny w przedziale od 1.500 do 3.200 obr./min., a średnia emisja dwutlenku węgla wynosi (wg normy WLTP przekonwertowanej na normę NEDC 2.0) zaledwie 125 g/km w wersji z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią. W połączeniu z mechaniczną skrzynią biegów Ceed 1.4 T-GDI emituje 130 g CO2 na kilometr.

 

Obydwie jednostki napędowe T-GDi – 1,0 l i 1,4 l – są wyposażone w filtr cząstek stałych przeznaczony dla silników benzynowych, dzięki czemu nowy Ceed bez problemu i z zapasem spełnia wymagania normy Euro 6.

 

W gamie silników benzynowych jest również jednostka napędowa 1,4 l MPi (z wielopunktowym wtryskiem paliwa), która dysponuje mocą 100 KM i maksymalnym momentem obrotowym 134 Nm. Silnik 1,4 l MPI emituje 142 g dwutlenku węgla na kilometr w cyklu mieszanym (wg normy WLTP przekonwertowanej na normę NEDC 2.0).

 

Ceed trzeciej generacji jest także dostępny z nowym silnikiem wysokoprężnym o symbolu „U3”, który przez inżynierów firmy Kia został tak zaprojektowany, że bez problemu spełnia rygorystyczne wymagania określone przez najnowszą normę emisji spalin – Euro 6. Nową 1,6-litrową jednostkę napędową CRDi (z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail) wyposażono w katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction) w celu znacznego zmniejszenia emisji spalin. Nowy silnik emituje mniej dwutlenku węgla, cząstek stałych i NOx w porównaniu z wcześniejszymi silnikami Diesla, które Kia stosowała w swoich modelach. Ta jednostka napędowa jest dostępna w dwóch wariantach mocy (115 KM i 136 KM). Słabsza odmiana silnika 1,6 l CRDi generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm lub 300 Nm w połączeniu z, odpowiednio, mechaniczną lub dwusprzęgłową skrzynią biegów. 136-konna wersja tej jednostki napędowej w połączeniu z mechaniczną skrzynią biegów również osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm, ale gdy współpracuje z 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią wówczas maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm.

 

Nowy silnik emituje mniej CO2 niż inne jednostki napędowe Ceeda. W połączeniu z sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów odmiana o mocy 115 KM emituje tylko 101 g CO2 na kilometr (średnio, wg normy WLTP przekonwertowanej na normę NEDC 2.0). Modele wyposażone w silnik o mocy 115 KM i w przekładnię dwusprzęgłową emitują 105 g CO2 na kilometr. Emisja dwutlenku węgla dla mocniejszej odmiany silnika wynosi 106 g/km w połączeniu z mechaniczną skrzynią biegów i 109 g/km w wersji z przekładnią dwusprzęgłową.

 

Każdy silnik nowego Ceeda seryjnie współpracuje z sześciobiegową przekładnią mechaniczną. Do modeli z nowymi jednostkami napędowymi – 1,4 l T-GDi i 1,6 l CRDi – do wyboru jest oferowana także siedmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa.

 

Od połowy roku 2019 r. nowy Ceed będzie dostępny z nowym, hybrydowym zespołem napędowym typu „mild hybrid” z silnikiem elektrycznym o napięciu 48 V. Oznaczenie tej wersji będzie się nazywało „EcoDynamics+”, a nowy Ceed będzie odznaczał się jeszcze niższą emisją CO2. Z 48-woltowego akumulatora Ceed z zespołem napędowym „EcoDynamics+" czerpie dodatkową moc podczas przyspieszania. Nowy rozrusznik w hybrydowym zespole napędowym typu „mild hybrid” wydłuża czas wyłączenia silnika spalinowego dzięki funkcji „Moving Stop & Start".

 

Technologie i wyposażenie

Innowacje technologiczne wzmocnią pozycję nowego Ceeda w segmencie

Innowacyjność leży u podstaw konstrukcji nowego Ceeda, który jest najbardziej zaawansowanym technologicznie samochodem w swojej klasie.

 

W kabinie nowy Ceed oferuje szereg nowoczesnych rozwiązań, które zwiększają komfort obsługi i podróżowania. System multimedialny jest dostępny z ekranem dotykowym o przekątnej 7,0 lub 8,0 cali. W ofercie jest także nawigacja satelitarna z usługami Kia Connected, które dostarcza firma TomTom®. System oferuje usługi Apple CarPlay™ i Android Auto™, które umożliwiają pełną integrację smartfonów. Android Auto™ jest zaprojektowany do współpracy z telefonami z systemem Androidem w wersji 5.0 (Lollipop) lub nowszym, Apple CarPlay™ – z telefonami iPhone 5 lub nowszymi.

 

W ofercie jest również system audio renomowanej firmy JBL z funkcją Clari-Fi. Wyposażenie obejmie integrację smartfonów z systemem multimedialnym poprzez Bluetooth, a także automatyczny włącznik świateł i dostęp do auta bez konieczności sięgania po kluczyk.

 

System wyboru trybu jazdy (Drive Mode Select) pozwala dostosować reakcje wybranych podzespołów nowego Ceeda do stylu jazdy kierowcy. Tryby dostępne do wyboru to Normal oraz Sport. W każdym z nich zmienia się nie tylko siła wspomagania układu kierowniczego, ale również szybkość reakcji silnika na gaz. Tryb Normal pozwala oszczędzać paliwo i sprawia, że nowego Ceeda prowadzi się bardzo lekko. W trybie Sport silnik szybciej reaguje na gaz, co przekłada się na lepsze przyspieszenie auta zarówno ze startu zatrzymanego, jak i podczas jazdy. W tym trybie wspomaganie układu kierowniczego jest słabsze, co przekłada się na bardziej precyzyjne prowadzenie i zapewnia kierowcy lepsze wyczucie kontaktu kół z nawierzchnią.

 

Oferowana jako wyposażenie dodatkowe podgrzewana przednia szyba, wyposażona w niemal niedostrzegalne przewody, czyni użytkowanie ​​nowego Ceed łatwiejszym i bardziej bezpiecznym w mroźne i deszczowe dni. Szyba tego typu, która topi szron czy lód i błyskawicznie osusza się z wilgoci za dotknięciem przycisku, debiutuje w samochodach Kia.

 

Z zewnątrz Ceed trzeciej generacji standardowo będzie wyposażony w nowo zaprojektowane diodowe światła do jazdy dziennej w stylu kostek lodu. Wcześniej były one dostępne tylko w modelach linii GT i GT Line i znajdowały się w zderzaku. Od teraz, w każdym modelu z gamy Ceeda, światła do jazdy dziennej są zintegrowane z głównymi reflektorami. Reflektory wykonane w pełni w technologii LED również są dostępne i oferowane jako opcja.

 

 

Bezpieczeństwo

Nowe systemy asystujące

Oprócz sześciu poduszek powietrznych, które należą do wyposażenia seryjnego, nad bezpieczeństwem podróżnych dodatkowo czuwają zaawansowane aktywne systemy wspomagające kierowcę, ograniczające ryzyko kolizji. Seryjne wyposażenie nowego Ceeda obejmuje, między innymi, asystenta świateł drogowych (High Beam Assist), system monitorowania zmęczenia kierowcy (Driver Attention Warning), system utrzymywania auta na pasie ruchu (Lane Keeping Assist) z funkcją automatycznego hamowania (Forward Collision-Avoidance Assist).

 

Nowy Ceed jest pierwszym modelem marki Kia sprzedawanym w Europie, dostępnym z asystentem jazdy w korku (Lane Following Assist), czyli jedną z tych nowinek technologicznych, które zapewniają drugi poziom jazdy autonomicznej. System Lane Following Assist obserwuje pojazdy jadące przed Ceedem, a także te, które znajdują się przed nim na sąsiednich pasach ruchu, aby w czasie jazdy przy dużym natężeniu ruchu zachować bezpieczny odstęp od poprzedzającego pojazdu. System ten wykrywa również poziome oznakowanie dróg, aby utrzymać Ceeda na pasie ruchu. Lane Following Assist kontroluje przyspieszenie, hamowanie i prowadzenie auta w zależności od prędkości jazdy samochodów znajdujących się z przodu. Do zachowania bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu system wykorzystuje radar. Lane Following Assist działa w zakresie prędkości od 0 do 130 km/h.

 

Kolejnymi systemami oferowanymi do nowego Ceeda są aktywny tempomat z funkcją Stop&Go oraz systemy: monitorowania martwego pola widzenia lusterek i ostrzegania o pojazdach zbliżających się z boku, wspomagający zmianę pasa ruchu i minimalizujący ryzyko zajechania drogi (Blind Spot Collision Warning), ostrzegania przed kolizją przy wyjeździe z miejsca parkingowego tyłem (Rear Cross-Traffic Collision Warning), wspomagania parkowania (Smart Parking Assist) i rozpoznawania pieszych z ostrzeżeniami dla kierowcy wysyłanymi poprzez drgania kierownicy (w wypadku działania Forward Collision-Avoidance Assist).

 

Każda nowa Kia Ceed seryjnie jest wyposażona w system stabilizacji pojazdu (VSM od Vehicle Stability Management), który zapewnia stabilność zarówno podczas hamowania, jak i w trakcie pokonywania zakrętów poprzez wykorzystanie elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC od Electronic Stability Control ), jeśli zarejestruje utratę przyczepności jednego z kół.

 

Gwarancja i produkcja

Sprzedaż rozpocznie się w czerwcu 2018 roku, 7-letnia gwarancja w standardzie

Produkcja nowego Ceeda już się rozpoczęła w zakładach Kia w Żylinie na Słowacji. Do sprzedaży w Europie nowy Ceed trafi w czerwcu. Podobnie jak inne modele również nowy Ceed będzie objęty 7-letnią gwarancją (do 150.000 km).

 

NOWA KIA CEED – DANE TECHNICZNE

 

Nadwozie i napęd

Pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy kompaktowy hatchback lub kombi z samonośnym nadwoziem wykonanym ze stali. Do wyboru 3 silniki benzynowe (trzy- i czterocylindrowe) i 2 turbodiesle (czterocylindrowe). Napęd na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni mechanicznej lub 7-stopniowej automatycznej dwusprzęgłowej.

 

Silniki

Benzynowe

1,4 l / 100 KM MPI

Rodzaj czterocylindrowy, rzędowy, wolnossący

Pojemność skokowa 1368 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka 72,0 x 84,0 mm

Stopień sprężania 10,5:1

Maksymalna moc 100 KM (74 kW) przy 6.000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy 134 Nm przy 3.500 obr./min.

Liczba zaworów 16 (4 na cylinder)

Rodzaj zasilania wtrysk wielopunktowy

Norma emisji Euro 6

 

1,0 l / 120 KM T-GDI

Rodzaj trzycylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa 998 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka 71,0 x 84,0 mm

Stopień sprężania 10,0:1

Maksymalna moc 120 KM (88 kW) przy 6.000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy 172 Nm w przedziale od 1.500 do 4.000 obr./min.

Liczba zaworów 12 (4 na cylinder)

Rodzaj zasilania wtrysk bezpośredni

Norma emisji Euro 6

 

1,4 l / 140 KM T-GDI

Rodzaj czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa 1353 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka 71,6 x 84,0 mm

Stopień sprężania 10,0:1

Maksymalna moc 140 KM (103 kW) przy 6.000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy 242 Nm w przedziale od 1.500 do 3.200 obr./min.

Liczba zaworów 16 (4 na cylinder)

Rodzaj zasilania wtrysk bezpośredni

Norma emisji Euro 6

 

Turbodiesle

1,6 l / 115 KM U3 CRDi

Rodzaj czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa 1598 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka 77,0 x 85,8 mm

Stopień sprężania 15,9:1

Maksymalna moc 115 KM (85 kW) przy 4.000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy 280 Nm w przedziale od 1.500 do 2.750 obr./min. (6M)

300 Nm w przedziale od 1.500 do 2.500 obr./min. (7DCT)

Liczba zaworów 16 (4 na cylinder)

Rodzaj zasilania wtrysk bezpośredni typu Common-rail

Norma emisji Euro 6

 

1,6 l / 136 KM U3 CRDi

Rodzaj czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa 1598 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka 77,0 x 85,8 mm

Stopień sprężania 15,9:1

Maksymalna moc 136 KM (100 kW) przy 4.000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy 280 Nm w przedziale od 1.500 do 3.000 obr./min. (6M)

320 Nm w przedziale od 2.000 do 2.250 obr./min. (7DCT)

Liczba zaworów 16 (4 na cylinder)

Rodzaj zasilania wtrysk bezpośredni typu Common-rail

Norma emisji Euro 6

 

Skrzynie biegów

6-biegowa mechaniczna (6M)

7-stopniowa automatyczna dwusprzęgłowa (7DCT)

 

Silniki benzynowe

1.4 MPI 1.0 T-GDI 1.4 T-GDI

Mechaniczna 6M 6M 6M

Automatyczna --- --- 7DCT

 

Turbodiesle

1.6 CRDi

Mechaniczna 6M

Automatyczna 7DCT

 

Przełożenia

Silniki benzynowe

 

1.4 MPI 1.0 T-GDi 1.4 T-GDi

6M 6M 6M 7DCT

1 3,769 3,615 3,615 3,929

2 2,045 1,955 1,962 2,318

3 1,370 1,286 1,257 2,043

4 1,036 0,971 0,951 1,070

5 0,893 0,775 0,778 0,822

6 0,774 0,639 0,633 0,884

7 --- --- --- 0,721

Bieg wsteczny 3,700 3,700 3,583 5,304

Przeł. przekładni głównej 4,400 4,267 4,188 4,294

 

Turbodiesle

1.6 CRDi (115 KM) 1.6 CRDi (136KM)

6M 7DCT MT 7DCT

1 3,636 3,786 3,636 3,786

2 1,962 2,261 1,962 2,261

3 1,189 1,957 1,189 1,957

4 0,844 1,023 0,844 1,023

5 0,702 0,778 0,702 0,778

6 0,596 0,837 0,596 0,837

7 --- 0,681 --- 0,681

Bieg wsteczny 3,583 5,074 3,583 5,074

Przeł. przekładni głównej 3,706 4,176 3,706 4,176

 

Przeniesienie napędu

Na przednie koła (wszystkie modele)

 

Zawieszenie kół

Przód Niezależne, kolumny MacPherson mocowane do ramy pomocniczej, stabilizator

Tył Niezależne, podwójne wahacze mocowane do ramy pomocniczej, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator

 

 

Układ kierowniczy

Rodzaj Przekładnia zębatkowa, wspomaganie elektryczne

Przełożenie 12,7:1

Liczba obrotów kier. 2,44

Średnica zawracania 10,6 m

 

Koła i ogumienie

Seryjne 195/65 R15, stalowe obręcze kół

Opcjonalne 205/55 R16, obręcze kół z lekkich stopów

225/45 R17, obręcze kół z lekkich stopów

Koło zapasowe zestaw naprawczy lub – opcjonalnie – dojazdowe koło zapasowe

 

 

Hamulce

1.4 MPI 1.0 T-GDi 1.4 T-GDi 1.6 CRDi

Z przodu (rozmiar mm) 280 x 23 288 x 25 288 x 25 288 x 25

Rodzaj Tarczowe wentylowane

Z tyłu (rozmiar mm) 272 x 10* 272 x 10* 272 x 10* 272 x 10*

Rodzaj Tarczowe

*284 x 10 – dostępne w zależności od wyposażenia/rynku

 

Wymiary (mm)

Zewnętrzne – hatchback

Długość całkowita 4.310

Szerokość całkowita* 1.800

Wysokość całkowita 1.447

Rozstaw osi 2.650

Zwis przedni 880

Zwis tylny 780

Rozstaw kół z przodu** 1.573

Rozstaw kół z tyłu** 1.581

Prześwit 140

* – bez lusterek

** – z kołami 15-calowymi

 

Zewnętrzne – kombi

Długość całkowita 4.600

Szerokość całkowita* 1.800

Wysokość całkowita 1.465

Rozstaw osi 2.650

Zwis przedni 880

Zwis tylny 1.070

Rozstaw kół z przodu** 1.573

Rozstaw kół z tyłu** 1.581

Prześwit 140

* – bez lusterek

** – z kołami 15-calowymi

 

Wewnętrzne – hatchback

Rząd 1 Rząd 2

Przestrzeń na głowę 987 968

Przestrzeń na nogi 1.073 883

Szerokość na wysokości ramion 1.428 1.406

Szerokość na wysokości bioder 1.370 1.352

 

Wewnętrzne – kombi

Rząd 1 Rząd 2

Przestrzeń na głowę 987 968

Przestrzeń na nogi 1.073 883

Szerokość na wysokości ramion 1.428 1.406

Szerokość na wysokości bioder 1.370 1.352

 

Pojemności (l)

Hatchback Kombi

Zbiornik paliwa 50 litrów 50 litrów

Bagażnik (VDA) 395 litrów 625 litrów

po złożeniu siedzeń 1.291 litrów 1.694 litrów

 

Masy (kg)

Hatchback

1.4 MPI 1.0 T-GDi 1.4 T-GDi 1.6 CRDi

6M 6M 6M 7DCT 6M 7DCT

Masa własna 1.185 1.222 1.240 1.270 1.313 1.340

Dop. masa całkowita 1.760 1.800 1.820 1.850 1.880 1.900

Masa przyczepy, ham. 1.200 1.200 1.000 1.000 1.200 1.200

Masa przyczepy, ham.* - - 1.410 1.410 1.500 1.500

Masa przyczepy, nieham. 600 600 450 450 600 600

Obciążenia haka 75 75 75 75 75 75

Obciążenie dachu 80 80 80 80 80 80

* z opcjonalnym pakietem do holowania przyczepy

 

Osiągi

Hatchback

Silniki benzynowe

1.4 MPI 1.0 T-GDi 1.4 T-GDi

6M 6M 6M 7DCT

Prędkość maks., km/h 183 190 210 205

Przyspieszenie, 0-100 km/h 12,6 11,1 8,9 9,2

 

Turbodiesle

1.6 CRDi (115 KM) 1.6 CRDi (136 KM)

MT 7DCT MT] 7DCT

Prędkość maks., km/h 192 192 200 200

Przspieszenie, 0-100 km/h