Kia dominuje w tegorocznym badaniu niezawodności samochodów J.D. Power

Warszawa, 14.02.2022 r.

 

Kia dominuje w tegorocznym badaniu niezawodności samochodów J.D. Power

 

- po raz pierwszy w historii badania niezawodności samochodów
J.D. Power generalnym zwycięzcą ogłoszono markę popularną

- Kia przeskoczyła o dwa miejsca – z trzeciego w 2021 r. na pierwsze w 2022 r. – wśród wszystkich marek, zarówno popularnych, jak i premium

- użytkownicy zgłaszają mniej problemów z samochodami marki Kia niż z autami 31 innych producentów, którzy brali udział w badaniu

- Sorento już drugi rok z rzędu zajęło pierwsze miejsce w kategorii SUV-ów średniej wielkości

 

Za sprawą bardzo pozytywnych opinii właścicieli samochodów marki Kia zajęła ona w Stanach Zjednoczonych czołowe miejsca w tegorocznym rankingu J.D. Power Vehicle Dependability Study (VDS). Użytkownicy aut marki Kia zgłosili mniej problemów z nimi niż właściciele samochodów 31 innych badanych marek. To już drugi rok z rzędu, gdy Kia zajmuje pierwsze miejsce wśród tzw. marek masowych, ale po raz pierwszy w historii tego badania marka popularna zajęła pierwsze miejsce w klasyfikacji ogólnej.

 

Kia została sklasyfikowana przed wszystkimi markami, zarówno masowymi, jak i premium. Wynik na poziomie 145 punktów w kategorii „liczba problemów na 100 samochodów” (PP100) jest o aż 47 punktów niższy od średniego wyniku całej branży. Kia Sorento już drugi rok z rzędu zajęła pierwsze miejsce w kategorii SUV-ów średniej wielkości.

 

Kia jest jedną z trzech marek należących do Hyundai Motor Group, która odnotowała doskonałe wyniki w kategorii „PP100”. W zeszłorocznym badaniu Kia zajęła trzecie miejsce wśród marek popularnych i premium. W tym roku awansowała o dwa miejsca, co zaowocowało zwycięstwem.

 

W tegorocznym badaniu VDS J.D. Power przeprowadziło ankietę wśród 29.487 właścicieli samochodów w Stanach Zjednoczonych, którzy reprezentowali 32 marki. Pod uwagę brani byli tylko zweryfikowani nabywcy i użytkownicy nowych aut z roku modelowego 2019 oraz lekkich ciężarówek zarejestrowanych na użytek własny. W ankiecie na 2022 rok zostały wprowadzone nowe rygorystyczne kryteria, według których zgłoszony poziom problemów wzrósł o aż 59% w stosunku do wyników z 2021 roku, co w kategorii „PP100” podniosło średnią ze 121 do 192 punktów.

 

 

www.kia.com