SUKCES MARKI KIA W RAPORCIE JAKOŚCI 2021

Tygodnik Auto Świat opublikował bardzo obszerny Raport Jakości 2021, w którym wzięte zostały pod uwagę typowe usterki, akcje naprawcze, raport TUV, testy na dystansie 100 tys. km oraz gwarancje.

Podobnie jak przed rokiem, także i tym razem pod lupę wziętych zostało aż 26 producentów aut. Cel był jeden: opierając się na obiektywnych kryteriach, doświadczeniach dziennikarzy oraz opinii mechaników, jak najdokładniej określić jakość, trwałość oraz niezawodność współczesnych samochodów i odpowiedzieć na pytanie: które firmy obecnie produkują solidne samochody, a które mają problemy jakościowe. To dlatego największy nacisk redakcja położyła na typowe usterki (40 pkt), które są kluczowe podczas eksploatacji każdego samochodu. Nieco mniejszy - na testy przeprowadzane na dystansie 100 tys. km oraz akcje naprawcze (po 20 pkt), a najmniejszy wpływ na wynik końcowy mają gwarancje i raport TUV (po 10 pkt).

Po bardzo wnikliwym zatem badaniu Kia mocno poprawiła ubiegłoroczny wynik i zajęła doskonałe 2 miejsce.  Warto odnotować, że spory spadek zanotowały Audi oraz VW, nadal w ogonie „jakościowym” ciągnie się Citroen i Ford. Tygodnik jest wciąż w sprzedaży. Zachęcam do jego zakupu i ekspozycji w poczekalniach salonów i serwisów. Cały raport w załączeniu.